Altijd vlak na de introductie van een nieuwe telefoon duiken er wat probleempjes op die zich voordoen tijdens het gebruik van de smartphone. Zo zijn er ook wat problemen met de Galaxy S10 van Samsung. En als je deze problemen hebt ben je natuurlijk niet blij als je er meer dan 1000 Euro voor hebt betaald.
Bij de Galaxy S10 doen er zich problemen voor met de afstelling van de nabijheidssensor. Deze sensor zou ervoor moeten zorgen dat de telefoon aangaat als je hem tegen je oor houdt als je gebeld wordt en dat de telefoon uitgaat als je hem in je broekzak plaatst. In de praktijk blijkt de sensor uitstekend te werken bij het aannemen van telefoontjes via het oor. Echter, de broekzak is de plaats waar de problemen plaatsvinden met de Galaxy S10. De telefoon gaat geregeld toch aan in de broekzak en zorgt er hiermee voor dat de batterij enorm snel leeg gaat. Ook worden er door de sensor allerlei functies geactiveerd. Zo zijn er verhalen op forums te vinden waarbij de Galaxy S10 ineens het noodnummer 112 belde. Ook zijn er veel meldingen waarbij de Galaxy S10 ineens continue begint te trillen in de broekzak.
De nabijheidssensor wordt dus blijkbaar geactiveerd door beweging van de benen. Het veranderen van de instellingen (uitzetten van de aanraakgevoeligheid) hebben hier weinig effect op. Het wordt dus hopen op een software update van Samsung waarbij het probleem verholpen wordt.
Andere problemen met de Galaxy S10
Behalve de problemen met de nabijheidssensor kent de Galaxy S10 sinds de introductie ook wat andere problemen. Er zijn bijvoorbeeld problemen waargenomen met de vingerafdruksensor. Deze blijkt niet goed te werken als je je in een te droge omgeving bevindt waardoor je vingers te droog kunnen zijn. Verder kan de vingerafdruksensor ook niet goed omgaan met kleine wondjes die zich op de vinger bevinden. Samsung heeft al aangegeven dat de problemen met de vingerafdruksensor binnenkort zullen worden aangepakt in een update.